Telekom Electronic Beats wkracza do metawersum i otwiera wirtualny świat rozrywki „Beatland” w Robloxie. Tym sam Grupa Deutsche Telekom, której częścią jest T‑Mobile Polska, została pierwszą firmą telekomunikacyjną z uniwersum w cyfrowej przestrzeni właśnie tej platformy. Takiej okazji nie można zostawić bez odpowiedniego świętowania, dlatego już w dniach 22-24 kwietnia niemiecki DJ i producent Boris Brejcha zagra kilka otwartych dla wszystkich setów w klubie muzycznym w „Beatlandzie”. Poza muzyką na użytkowników czekać będzie także szereg innych atrakcji, w tym możliwość obejrzenia animacji przygotowanych przez wybranych artystów w wirtualnym kinie.
Roblox to platforma gamingowa pozwalająca na tworzenie wirtualnych światów, w których użytkownicy mogą wchodzić w interakcje czy wspólnie realizować zadania. Grupa Deutsche Telekom, która stworzyła wieloletni już projekt muzyczny Electronic Beats, postanowiła wykorzystać potencjał technologii, by zapewnić dostęp do najlepszej rozrywki milionom użytkowników z całego świata. Tak właśnie powstał „Beatland” – cyfrowa rzeczywistość łączącą zalety gamingu z możliwością poznania najnowszych trendów muzyki klubowej.
„Beatland” został stworzony przez znany zespół deweloperów The Gang ze Szwecji, jedno z wiodących na świecie studiów twórców Roblox, we współpracy z Art Direction i Design Studio Yukiko z Berlina oraz artystą animacji Jackiem Sachsem. Zespół ściśle współpracował z FSM (niemieckim Stowarzyszeniem na rzecz Dobrowolnej Samoregulacji Dostawców Usług Mediów Cyfrowych), aby stworzyć w pełni bezpieczny, wirtualny świat. W rezultacie „Beatland” pozwoli młodym ludziom z całego świata na poznanie kultury muzycznej w zupełnie nowy sposób.
Dzięki Telekom Electronic Beats już od ponad 20 lat działamy na styku kultury i technologii. Jestem bardzo dumny, że udało nam się dotrzymać kroku dynamicznie zmieniającej się branży artystycznej, zachowując jednocześnie pierwotny charakter naszego programu. Jedną z najbardziej ekscytujących obecnie innowacji są obecnie cyfrowe światy („metaverse”) oraz odkrywany na nowo trend związany z awatarami i wirtualnymi doświadczeniami muzycznymi – wyjaśnił Wolfgang Kampbartold, wiceprezes ds. komunikacji na rynku międzynarodowym w Deutsche Telekom.
Wydarzenia na żywo w metaverse – clubbing w „Beatlandzie”
Pierwszym wydarzeniem, które odbędzie się na żywo w „Beatlandzie”, będzie koncert niemieckiego DJ-a Boris Brjechy. Artysta pod postacią awatara co godzinę od piątku 22 kwietnia do niedzieli 24 kwietnia będzie pojawiał się w wirtualnym klubie, aby zagrać sety na żywo.
Clubbing w dzisiejszych czasach już oznacza połączenie świata wirtualnego z rzeczywistym. Wszyscy chcemy, aby życie nocne jak najmocniej wykorzystywało możliwości nowych technologii i innowacji. Perspektywa interakcji ze społecznością i zagrania mojego seta jako awatar w metawersie „Beatland” jest naprawdę ekscytująca – powiedział Boris Brejcha.
Interakcja, grywalizacja, rozrywka
Możliwości wirtualnego klubu „Beatland” nie kończą się jednak na wejściu do cyfrowego świata i słuchaniu muzyki na żywo. W nowej przestrzeni znajdą coś dla siebie także fani filmów – w cyfrowym kinie będzie można obejrzeć krótkie animacje takich artystów jak Haein Kim czy Aleksandra Bokova, które będą poświęcone ważnym społecznie tematom. Co więcej, dzięki wykorzystaniu swoich awatarów, gracze będą mieli również szansę aktywnie angażować się w odgrywanie ról i podejmowanie pracy w „Beatlandzie”, np. jaki kierownik sklepu z płytami czy bramkarz w klubie.
Wykonywanie czynności w cyfrowym świecie pozwala zarobić beat coins, czyli wirtualną walutę, dzięki której można dokonać zakupów w sklepie muzycznym lub nabywać cyfrowe przedmioty („verch”) w Telekom Shopie, w tym m.in. odzież. Dzięki temu każdy z graczy będzie mieć możliwość zmiany wyglądu swojego awatara.
Dzięki wspaniałemu zespołowi kreatywnemu udało nam się stworzyć wyjątkową cyfrową przestrzeń, którą w przyszłości chcemy wykorzystać do organizacji kolejnych imprez klubowych, uzupełniających nasze programy w świecie rzeczywistym. Nie mogę się już doczekać momentu w którym publiczność wypełni nasz wirtualny klub – dodał Kampbartold.
Aby zapoznać się z nową przestrzenią i wziąć udział w koncercie Borisa Brejchy, wystraczy posiadać lub założyć konto na platformie Roblox, a w wyszukiwarce wpisać hasło „Beatland”.
Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie https://www.electronicbeats.net/live2022/.
źródło: https://firma.t-mobile.pl/dla-mediow/aktualnosci/informacja-prasowa/2022/04/telekom-electronic-beats-otwiera-beatland—wirtualny-swiat-rozrywki-w-robloxie.html