Deutsche Telekom najcenniejszą europejską marką telekomunikacyjną
Grupa Deutsche Telekom po raz kolejny została najcenniejszą europejską marką telekomunikacyjną. Według najnowszego raportu Brand Finance Global 500 Grupa DT odnotowała również najwyższą wartość marki w swojej historii, wynoszącą 51,1 miliarda dolarów amerykańskich. Jest to wzrost o 27,9 procent w stosunku do roku poprzedniego (39,96 USD). Po zmianach strukturalnych i odświeżeniu marki w 2008 roku Grupa Deutsche Telekom zwiększyła swoją wartość o 475 procent.
W najnowszym rankingu Brand Finance Global 500 Deutsche Telekom zajął trzecie miejsce wśród światowych firm telekomunikacyjnych, za Verizon i AT&T, a przed China Mobile. Grupa poprawiła również swoją pozycję w rankingu wiodących firm niemieckich na świecie, zajmując drugie miejsce za Mercedes-Benz, a przed Volkswagenem i BMW. Tym samym firma jako jedyna z pierwszej trójki niemieckich przedsiębiorstw zwiększyła wartość swojej marki. Najbardziej wartościową marką na świecie jest Apple, który pokonał Amazon i Google. Telekom jest notowany na 23 miejscu w ogólnym rankingu najcenniejszych marek świata.
Brand Finance co roku określa, które marki są najbardziej wartościowe na świecie. Brytyjska firma konsultingowa przypisuje ten znaczący wzrost marki Deutsche Telekom pozytywnemu rozwojowi gospodarczemu w Europie i Stanach Zjednoczonych. Ponadto Grupa ponownie zdobyła punkty dzięki zrównoważonym inwestycjom w jakość sieci, innowacjom i obsłudze klienta. Szczególnie pozytywny wpływ miała udana fuzja z firmą Sprint w Stanach Zjednoczonych i związany z nią rebranding. Dzięki temu marka zyskała dodatkową dynamikę, którą wykorzystała, aby przejąć wiodącą rolę w rozwoju sieci 5G. Instytut oczekuje również, że Deutsche Telekom rozwinie nowe perspektywy przychodów na rynkach europejskich dzięki szybkim postępom we wprowadzaniu nowej technologii komunikacji mobilnej.
Sukcesy gospodarcze i technologiczne pomagają marce Telekom w dalszym pomyślnym rozwoju na poziomie krajowym i międzynarodowym.
– mówi Uli Klenke, Chief Brand Officer w Deutsche Telekom.
Technologie są obecnie niewiarygodnie ważne dla ludzi, a nasza jakość sieci pozwala zabezpieczyć na ich stałą łączność. Dzięki udanemu wdrożeniu 5G po raz kolejny pokazujemy naszą innowacyjność i możliwości na wszystkich naszych rynkach, wyróżniając się na tle konkurencji
Więcej informacji o raporcie Brand Finance Global 500 można znaleźć na stronie www.brandfinance.com. Zachęcamy również do zapoznania się z informacją prasową DT dostępną pod tym linkiem.
źródło: https://firma.t-mobile.pl/dla-mediow/aktualnosci/informacja-prasowa/2021/01/deutsche-telekom-najcenniejsza-europejska-marka-telekomunikacyjna.html