Zygmunt Solorz i Grupa Polsat kupili za ponad 16 milionów złotych 200 tysięcy testów na koronawirusa wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną. Testy zostaną podarowane Polakom i przekazane Ministerstwu Zdrowia w celu zwiększenia możliwości testowania, identyfikowania i izolacji zakażonych, jako kluczowych elementów do walki z epidemią w Polsce.
Zygmunt Solorz i Grupa Polsat, której jest założycielem i głównym udziałowcem, podjęli decyzję o zakupie 200 tysięcy testów genetycznych potwierdzających obecność koronawirusa, używanych przez wszystkie laboratoria wykonujące badania urzędowe dla Ministerstwa Zdrowia. Wraz z testami zostało zakupionych 8 zestawów urządzeń diagnostycznych tj. termocyklerów i systemów do automatycznej ekstrakcji wraz z testami genetycznymi i wszystkimi materiałami zużywalnymi potrzebnymi do przeprowadzenia 200 tysięcy badań potwierdzających. Są to kompletne zestawy diagnostyczne. Wszystkie testy i urządzenia do ich odczytu zostaną przekazane na rzecz społeczeństwa dzięki zaangażowaniu Pana Ministra Sławomira Gadomskiego z Ministerstwa Zdrowia, konsultacji Pana Profesora Andrzeja Horbana, krajowego konsultanta w dziedzinie chorób zakaźnych oraz dzięki Panu Prezesowi Sławomirowi Gnalickiemu z firmy Argenta, dostawcy testów i urządzeń.
„Myślę, że w walce z koronawirusem najważniejsze jest testowanie, czyli identyfikacja ludzi zakażonych oraz ich izolacja. Dzięki temu możemy ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa, a na końcu tej drogi – wygrać z epidemią ” – mówi Zygmunt Solorz.
Do dzisiaj w całej Polsce wykonano około 340 tysięcy testów. Dodatkowe 200 tysięcy testów wraz z aparaturą diagnostyczną, czyli m.in. ośmioma kompletami urządzeń do diagnostyki pomoże zwiększyć możliwości wykonywania badań w Polsce w kierunku wykrywania koronawirusa. Oznacza to bardzo istotny wzrost potencjału testowania w Polsce.
„Pracowałem nad tym od kilku tygodni. Cieszę się, że wreszcie rozpoczęły się dostawy testów i urządzeń. Wiem, że obecnie następuje stopniowe „odmrażanie” gospodarki i powrót do codziennego, normalnego życia. Wciąż jednak musimy pamiętać, że epidemia jest z nami i wśród nas. Dlatego tak ważne jest zachowywanie środków i zasad bezpieczeństwa, ale jednocześnie testowanie – szybkie i masowe. Im szybciej i im więcej zakażonych osób uda się odnaleźć wśród nas, tym lepiej dla nas wszystkich” – dodaje Zygmunt Solorz.
Testowaniem oraz diagnostyką zajmą się laboratoria wskazane przez Ministerstwo Zdrowia. Pierwsza partia testów oraz aparatury laboratoryjnej zostały już przekazane i dostarczone Ministerstwu Zdrowia. Wszystkie testy i sprzęt będą udostępnione do końca maja.
„Cieszę się ze współpracy z Panem Zygmuntem Solorzem oraz z tego, że mogliśmy wykorzystać potencjał Naszej firmy i stać się częścią tak ważnego dla Nas wszystkich przedsięwzięcia” – powiedział Sławomir Gnalicki, Prezes Zarządu firmy Argenta.
„Czas jest bardzo trudny dla nas wszystkich i musimy sobie pomagać. Jesteśmy polską firmą – chcemy i powinniśmy pomóc w walce z epidemią. Po raz pierwszy zdecydowałem, że pomagamy jednorazowo na tak dużą skalę. Przekazujemy 200 tysięcy testów i aparaturę, mając nadzieję, że wesprze to heroiczne działania polskich służb medycznych. Bardzo im wszystkim dziękuję, szczególnie tym na pierwszej linii frontu” – podsumowuje Zygmunt Solorz.
Grupa Polsat w walce z koronawirusem
Wśród dotychczasowych rozwiązań ofertowych i programowych oraz działań pomocowych, które Grupa Polsat zrealizowała w ramach walki z epidemią, znalazły się:
Przekazanie 2200 tabletów z dostępem do Internetu najbardziej potrzebującym dzieciom.
Zebranie 3 milionów złotych dzięki „Reklamie na Ratunek – Razem w walce z koronawirusem” oraz przekazanie ich szpitalom i instytucjom zaangażowanym w walkę z epidemią.
Przeznaczenie przez Fundację Polsat 2 milionów złotych z środków własnych na zakup najpotrzebniejszego sprzętu dla służby zdrowia.
„SMS na ratunek” – dedykowany spot Fundacji Polsat i Telewizji Polsat, z którego cały dochód przeznaczony zostanie na zakup niezbędnych środków ochrony osobistej dla służby zdrowia.
Wsparcie dla Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” SP ZOZ w Warszawie.
Plus wsparty przez ZTE Poland przekazał maseczki dla szpitali.
okonamalucha – sieć Plus przekazała karty SIM z internetem do Kliniki Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w Szpitalu Klinicznym im. ks. Anny Mazowieckiej.
Zaangażowanie pracowników w akcję „Poczuj smak pomocy” – z zebranych środków 4 Smaki Restaurants&Catering przekazuje darmowe posiłki Centralnemu Szpitalowi Klinicznemu MSWiA.
Przekazanie ponad 3000 żonkili do Fundacji Wolne Miejsce na rzecz akcji „Śniadanie Wielkanocne dla Samotnych”.
Kampania prospołeczna Grupy Polsat zachęcająca do pomocy seniorom.
CzytamyDlaDzieci – znani i lubiani czytają bajki – codziennie o godzinie 20:00 na oficjalnym profilu Fundacji Polsat na Instagramie.
W ramach wspólnej akcji producent urządzeń mobilnych OPPO przekazał 188 smartfonów, a Plus 188 starterów z bezpłatnymi rozmowami, SMS-ami i internetem dla podopiecznych Fundacji Polki Mogą Wszystko – sprzęt trafił do podopiecznych 24 świetlic środowiskowych.
Transmisja niedzielnych Mszy świętych na kanałach Polsat News i Polsat Rodzina i w serwisie IPLA.
Codzienne treningi z trenerem personalnym na antenie Polsat News oraz codzienna rozrywka z gwiazdami Telewizji Polsat za pośrednictwem transmisji na żywo na Facebook’u i Instagramie.
Filmowa oferta największego serwisu rozrywki internetowej IPLA – mocne tytuły, które w ostatnim czasie miały swoje kinowe premiery.
Darmowy pakiet 10 GB dla wszystkich klientów Plusa i Plusha oraz nowy pakiet 20 GB za 10 zł.
Darmowy pakiet 10 GB dla klientów Cyfrowego Polsatu korzystających z wybranych taryf internetowych oraz nowy dodatkowy pakiet 20 GB za 10 zł.
Dodatkowe 25 kanałów w ramach „otwartego okna” dla abonentów telewizji satelitarnej i kablowej w technologii IPTV Cyfrowego Polsatu.
17 dodatkowych kanałów dla wszystkich w sieci Plus w bezpłatnym pakiecie IPLA PLUS, łącznie 22 kanały.
Internet stacjonarny od sieci Plus w technologiach HFC, ETTH, PON przyspieszony do maksymalnych prędkości, nawet do 1 Gb/s, bez dodatkowych opłat.
TIDAL bez limitu danych dla klientów sieci Plus, a dla nowych użytkowników serwisu muzycznego bezpłatny 90-dniowy dostęp do TIDAL.
Duże dodatkowe pakiety internetowe oraz więcej GB jako bonus za doładowanie konta w ofertach „na kartę” w sieci Plus.
Przekazywanie wszystkich bieżących informacji związanych z pandemią koronawirusa w serwisie Polsatnews.pl i w aplikacji mobilnej Polsat News oraz na antenach Polsat i Polsat News.
Darmowy transfer danych w aplikacji Polsat News dla klientów Plusa.
JesteśmyDlaDzieci – program pod patronatem Fundacji Polsat, w którym poruszane są ważne tematy związane z zagrożeniami i konsekwencjami, jakie koronawirus może przynieść dzieciom i ich rodzicom.
zródło: polsat.pl