Informacja nt. wdrożenia nowej Centralnej Ewidencji Pojazdów
13.11.2017
Informujemy, że od 13 listopada br. działa nowa Centralna Ewidencja Pojazdów. Aktualnie system jest w fazie stabilizacji. W trybie całodobowym działa Zespół Wdrożeniowy, który natychmiast reaguje na sygnały o problemach z działaniem funkcji systemu czy realizacją procesów.
Specjaliści Centralnego Ośrodka Informatyki, Ministerstwa Cyfryzacji, starostw oraz innych partnerów na bieżąco monitorują sytuację i analizują każde zgłoszenia.
Według stanu na godz. 12.30 w systemie zarejestrowano:
9859 dowodów rejestracyjnych
3672 pozwoleń czasowych
2 pozwolenia czasowe wielokrotnego użytku
10412 pozytywnych badań technicznych
142 badania negatywne
System jest tak zaprojektowany, że nawet w przypadku problemów z pracą on-line możliwa jest praca w trybie awaryjnym, który umożliwia obsługę interesantów..
Proces awaryjnej obsługi został opisany przez Ministra Infrastruktury w rozporządzeniu w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach:
„W przypadku braku dostępu do ewidencji pojazdów w dniu wydania pozwolenia czasowego organ rejestrujący zamieszcza dane i informacje w tym pozwoleniu na podstawie załączonych dokumentów oraz danych i informacji z bazy danych.”
Więcej informacji na stronie www.cepik.gov.pl.
zrodło: gov.pl