Internet wzrost bazy klientów Play

internet prędkość

internet prędkość

Internet: wzrost bazy klientów Play

Play z mocnym wzrostem przychodów, bazy klientów i wskaźnika EBITDAaL, po pierwszym roku współpracy z illiad Group

22 marca 2022 roku Grupa iliad opublikowała wyniki finansowe za 2021 rok. Play osiągnął wzrost przychodów z usług o 6,4%, wskaźnika EBITDAaL o 31% oraz liczby aktywnych klientów mobilnych o 2% (+181 tysięcy).

Wyniki finansowe potwierdzają wiodącą pozycję Play na konkurencyjnym i nasyconym rynku telefonii komórkowej w Polsce.

Kluczowe wskaźniki Play za 2021 rok w porównaniu do 2020 roku to:

Wzrost o 6,4% r/r przychodów z usług oraz wzrost o 2% r/r przychodów do wysokości 7,3 mld zł
Powiększenie bazy aktywnych klientów o 323 tysiące, wzrost o 3% r/r, z czego 69% stanowili aktywni mobilni klienci kontraktowi
Całkowita baza raportowanych klientów mobilnych (z wyłączeniem kart M2M) osiągnęła 15,7 mln (+3% r/r)
Całkowita baza aktywnych klientów osiągnęła 12,4 mln (+3% r/r)
Liczba aktywnych klientów mobilnych osiągnęła 12,1 mln (+3% r/r)
Wzrost o 112% r/r liczby klientów usług dla domu (Play NOW TV i internetu stacjonarnego) do 267 tysięcy (ponad dwukrotny wzrost w stosunku do końca 2020 r.)

Wzrost wskaźnika EBITDAaL o 31% r/r do 3,13 mld zł
9 767 stacji bazowych na koniec roku, 967 nowych stacji (+11% r/r)

„Jesteśmy dumni z naszych osiągnięć w pierwszym roku po dołączeniu do Grupy iliad. Skutecznie realizujemy naszą strategię, przekraczając wszystkie założone cele biznesowe i finansowe. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy proces nabycia UPC Polska, co pozwoli nam na stworzenie zupełnie nowej jakości, dzięki połączeniu najlepszych usług mobilnych, stacjonarnych i telewizyjnych na polskim rynku telekomunikacyjnym.” – powiedział Jean Marc Harion, Prezes Zarządu P4.

Początek 2022 roku przyniósł bezprecedensowe wydarzenia w Ukrainie. Od pierwszych dni, P4 jako operator telekomunikacyjny, z którego usług korzysta wielu obywateli Ukrainy, pragnąc okazać solidarność i wsparcie w trybie natychmiastowym podjął szereg działań. Chcąc zapewnić możliwość kontaktu oraz dostęp do aktualnych informacji, tak kluczowych w obecnym czasie, przygotował dedykowane rozwiązania. Spółka na bieżąco monitoruje rozwój wydarzeń i stale dostosowuje się do aktualnej sytuacji.

„Play jako lider rynku podjął natychmiastowe działania, aby zapewnić realne wsparcie potrzebującym w związku z sytuacją w Ukrainie. Niesienie pomocy od pierwszych godzin konfliktu było naturalnym działaniem naszych pracowników, którzy połączyli siły we wszystkich obszarach.” – dodał Jean Marc Harion.

Po zgodzie Komisji Europejskiej uzyskanej 10 marca, spółka obecnie przygotowuje się do sfinalizowania transakcji nabycia UPC Polska Sp. o.o. w przybliżonej dacie 1 kwietnia br.

Link do pełnych wyników Grupy iliad: https://www.iliad.fr/en/investisseurs/groupe/resultats/all/all

Kontakt dla mediów:

Ewa Sankowska-Sieniek

Kierownik Biura Prasowego Play

[email protected]

źródło: https://biuroprasowe.play.pl/aktualnosci/732977/play-z-mocnym-wzrostem-przychodow-bazy-klientow-i-wskaznika-ebitdaal-po-pierwszym-roku-wspolpracy-z-illiad-group