Internet cyfrowa przyszłość polskiej szkoły

internet prędkość

internet prędkość

Internet cyfrowa przyszłość polskiej szkoły

Za nami ostatnie w tym roku szkolnym spotkanie dla nauczycieli w ramach programu edukacyjnego „Przyszłość jest dziś”. U progu wakacji podsumowujemy i planujemy już kolejne działania dla szkół.
Grafika wektorowa na różowo-pomarańczowym tle. Dwie kobiety siedzą przy stole – jedna z nich ma przed sobą laptopa. Pomiędzy nimi, na końcu stołu, ekran komputera, na którym widać mówiącego mężczyznę.

Przyszłość jest dziś – to hasło programu edukacyjnego, który tworzymy razem z NASK i Centrum Nauki Kopernik.

Rozmawiamy o AI

Podczas spotkania, które odbyło się w tym tygodniu, 17 nauczycieli dyskutowało o sztucznej inteligencji (AI), jej znaczeniu i roli jaką odgrywa w naszym codziennym życiu.

Uczestnicy wraz z trenerkami zastanawiali się, jakie aspekty AI są najbardziej interesujące dla uczniów. Najczęściej pojawiały się pytania: „Czy sztuczna inteligencja jest potrzebna?”, „Jaki jest jej wpływ na nasze wybory konsumenckie”, „Czym różni się działanie sztucznej inteligencji według algorytmów od uczenia maszynowego?, „Jak będzie wyglądać przyszłość?”. Ostatnie pytanie nawiązuje do tytułu naszego programu edukacyjnego i wystawy „Przyszłość jest dziś”, która już jesienią zostanie otwarta w warszawskim Centrum Nauki Kopernik.

– Ważnym zagadnieniem, które poruszyliśmy podczas warsztatów była dyskusja o tym, jakie kompetencje rozwijajmy wśród dzieci i młodzieży rozmawiając o sztuczniej inteligencji oraz uczeniu maszynowym. Uczestnicy wymienili: kreatywność, logiczne myślenie, umiejętność budowania nowych rozwiązań. Wszyscy byli zgodni, że cyfrowa przyszłość to temat, który powinien być stale obecny w szkole – mówi Elżbieta Lewandowska z NASK, koordynatorka programu edukacyjnego „Przyszłość jest dziś”.

Patrzymy w przyszłość

Program edukacyjny „Przyszłość jest dziś” wystartował w sierpniu 2020 r. W siedmiu wydarzeniach warsztatowych do tej pory wzięło udział 135 osób – uczniowie i nauczyciele z całej Polski. Przed nami kolejne spotkania – najbliższe już w sierpniu podczas konferencji „Pokazać-przekazać”, organizowanej przez Centrum Nauki Kopernik. Od września będziemy kontynuować również warsztaty dialogowe dla uczniów i nauczycieli podejmujące temat wystawy „Przyszłość jest dziś”.

Program edukacyjny towarzyszy nowej wystawie stałej warszawskiego Centrum Nauki Kopernik. Otwarcie jej pierwszego modułu – „Cywilizacji algorytmów” – planowane jest jesienią tego roku. Ta część ekspozycji będzie poświęcona technologiom cyfrowym, a jednym z jej głównych tematów będzie zaufanie do algorytmów i sztucznej inteligencji. Znajdą się na niej m.in. eksponaty dotyczące blockchain, Intenetu Rzeczy i 5G.

Warsztaty dla nauczycieli zorganizowaliśmy w ramach programu edukacyjnego „Przyszłość jest dziś”. Realizujemy go wspólnie z Państwowym Instytutem Badawczym NASK i Centrum Nauki Kopernik w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne”.

Więcej informacji na ten temat programu edukacyjnego i wystawy „Przyszłość jest dziś” będziemy publikować na stronach: www.gov.pl/cyfryzacja oraz www.kopernik.org.pl.

Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizujemy we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK i Centrum Nauki Kopernik. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje pięć obszarów: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci, programowanie i cyfrową przyszłość.

źródło: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/o-cyfrowej-przyszlosci-polskiej-szkoly